1 Ağustos 2016 Pazartesi

Dönüşüm || Kitap Yorumu

Adı: Dönüşüm
Yazar: Franz Kafka
Orijinal Adı:Die Verwandlung
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı:102
Benim Puanım: 4.0

Dönüşüm yorumum Instagram'a yazdığım yorumumdan pek farklı olmayacak.
Bloğa girdiğimiz an yorum bulmak daha kolay olduğu için buraya da kitabın yorumunu girme ihtiyacı duydum.
Instagram'da bulamayanlar için burada bulunsun ki bulabilesiniz.

"Hayvan bize insandan daha yakın. Parmaklık, burada. Hayvanla yakınlık kurmak, insanlarla kurmaktan daha kolay."

Ahmet Cemal: "Dönüşüm, aile kurumunun bireyi yok edici yanlarını tüm korkunçluğuyla evrensel düzeyde yansıtan bir yazın metnidir. Daha da genelinde, çizgidışı birey-sürünün dışına çıkanı ezen toplum çatışmasını en çarpıcı biçimde dile getiren bir öykü gerçekliğidir."
"Dönüşüm, hiyerarşi ve otorite düşüncesiyle temellenen, bu amaçla sözü edilen düşünceyi önce aile kurumu içersinde odaklaştıran toplum içerisindeki bireyin tragedyasıdır."

Gerçekten de böyle.
Kitaba başladığım gibi bitirdim.
Ve bitirdiğim an bön bön karşıma baktım. Ne anlatmak istediğini ilk çözemedim. Böcek olan bir adam ve ailesi...
Sonrasında, önsöz -her zaman önsözü en son okurum- ve kitabın sonunda olan kitaba dair mektuplar ve konuşmalardan ibaret olan yazıları okudum.
Ve her şey yerine oturdu.
Arka Kapak dergisininden sonra okumayı aklıma yazdığım ve sonunda gerçekleştirdiğim için, Kafka ile tanıştığım için çok mutluyum.
Dava ve Amerika kitaplarını da merak ediyorum ama şu an için bana ağır gelir mi korkusu da yok değil.
Milena'ya Mektuplar'ı, Calibro'ya indirdim ve en kısa zamanda başlamayı umuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder