1 Ağustos 2016 Pazartesi

Duman ve Kemiğin Kızı || Kitap Yorumu (Daughter of Smoke and Bone #1)

Adı: Duman ve Kemiğin Kızı
Yazar: Laini Taylor
Orijinal Adı: Daughter of Smoke and Bone
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 435
Benim Puanım: 5.00

Duman ve Kemiğin Kızı'nı bitireli günler oldu.
Yani artık her yerde söyledim ama buradan da dile getirmem gerekir.
2015 Ağustos'u gibi elime bir çekiliş sayesiyle geçmişti. Ve sınavım dolayısıyla okuyamamıştım. Ama elime geçtiği an okuyabilirmişim. Neden bekletmişim bu güzelim kitabı? Neden?!

Bir zamanlar şeytanın ininde, yerde tüylerle oynayan masum bir kızdı.
O, artık masum değil...

Zuzana defteri alırken, arkadaşları Pavel ve Dina, kızın omzunun üzerinden çizimlere bakmak için uzandı. Karou'nun çizim defteri okulda bir efsaneye dönüşmüştü ve elden ele dolaşan defterdeki yeni çizimler her gün hayranlıkla incelenirdi. Bu defter -hayatı boyunca çiziktirdiği doksan ikinci defter- lastik bantlarla sarılıydı ve Zuzana bunları koparırcasına çıkardığı anda defter açılıverdi. Defterin her bir sayfası tutkal ve boyayla öylesine şişmişti ki cildi her an dağılabilirdi. Defter bir yelpaze gibi açılırken Karou'nun özgün karakterleri sayfalar üzerinde harika ve fazlasıyla tuhaf çizgileriyle dalgalandı. Ama kimse bu karakterlerin gerçek olduğunu tahmin bile edemezdi.


O kadar güzeldi ki.
Kurgu mükemmel. Arka kapak yazısıyla kurguya dair hiçbir şey anlaşılmıyor biliyorum ama böyle olması kitabı daha gizemli kılmış.

Bu kitap Karou adlı bayan karakterimizin etrafında dönüyor genel olarak.
Kitabı yazar anlattığı için diğer karakterlere de uğrayıp ne yaptıklarını görüyoruz.
Ve bu kitabı daha da güzel yapıyor çünkü Karou'nun ağzıyla okumuş olsaydık emin olun aklımızda yüzlerce soruyla devam ettirir hatta belki seriyi sevmezdik bile.
En azından ben sevmezdim yani.

Kitabın başı bence çok sıradan başlıyor. Klişe denecek kadar sıradan ama bu çok normal. Karakterleri tanımaya başlıyoruz çünkü ve dan diye her şey başlayacak değil ya.
Her neyse belli bir sayfa böyle devam ediyor. Karou ve çevresini tanıyoruz. Her şey oturduğu an zaten aksiyon, gerilim, heyecan, macera hepsi başlıyor ve bi' bakmışsınız ki kitabı bitirmiş ve "İKİNCİ KİTAP NEREDE?" deyivermişsiniz.

Goodreads üzerinden de baktım ve çok fazla beğenildiğini gördüm.
Bu kitap 2011 yılında çıkmış ve keşke o zaman okusaymışım şu andan daha fazla feels geçirtirdi bundan çok eminim.

Fantastik, distopik azıcıkta gerilim tarzı kitaplara ilginiz varsa KESİN ALIN derim.
Çok nadir bi' şekilde ben bazı kitaplara KESİN ALIN derim ve bu kitapta onlardan biri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder