12 Eylül 2016 Pazartesi

Beynimdeki Yangın || Kitap Yorumu


Adı: Beynimdeki Yangın
Yazar: Susannah Cahalan
OrijinalAdı: Brain on Fire: My Month of Madness
Sayfa Sayısı: 369
Benim Puanım: 5.00
Dünyada nadir görülen ve tanı koymanın çok zor olduğu bir hastalıkla savaşan gazeteci Susannah Cahalan, Beynimdeki Yangın'da kendi öyküsünü kaleme alıyor. Delirmenin ve unutmanın yaşamında boşluklar oluşturduğu Cahalan, bu boşluğu doldurmak için okurlarla birlikte geçmişinin peşine düşüyor. 


"Başlangıçta yalnızca karanlık ve sessizlik vardı.'Gözlerim açık mı? Merhaba?' Ağzımı mı oynatıyorum ya da bu soruyu yöneltecek biri mi var, emin olamıyorum. Hiçbir şey göremeyeceğim kadar karanlık. Gözlerimi kırpıyorum, bir kez daha kırpıyorum ve bir kez daha. Karın boşluğumda kötü bir şey olacağına dair bir his var. Biliyorum."
(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın yaşanmış bir olay olduğunu ve ona göre alıp almayacağınıza karar verin ama bilin ki ben çok beğendim.
Evet terimler çok fazla ama zaten yazar başından geçen ve atlatmış olduğu bir hastalığı aktarıyor bize. Kurgu gibi ama kurgu değil, resmen yaşanmış! Tüyler ürperten bir olaydan sağ salim çıkmış olması ve bize bu olayı aktarmış olmasına çok sevindim.

Keşke dünyada birçok insan hastalığı atlatabilse. Ama atlatabilmekten çok tedavi olabilmek için paraya ihtiyaç var ve maalesef şu dünyada belki de bilmediğimiz tonca hastalığa yakalanan ama parası olmadığı için tedavi göremeyen ve acı içinde ölen çok insan var.
Ne biliyoruz bizim de başımıza gelmeyeceğini? Ne biliyoruz hasta olmayacağımızı?
Her an her şey başımıza gelebilir bundan dolayı gözümüzü açıp öyle yaşamalıyız.
Misal bir engelli görünce dik dik bakmak yerine diğer insanlara nasıl ilgi gösteriyor isek onlara da öyle davranmalıyız.

Şu kitabın bana verdiği mesajı veya hissi size yazarak aktarabilir miyim bilmiyorum bence kesinlikle okumanız gereken bir kitap. Terimlere aldırış etmeyin çünkü bir süre sonra gözünüz alışıyor zaten. Anlayabiliyorsunuz. Ben ki terimlerden nefret eden biri olarak okuyabilmiş ve sevmiş isem emin olun sizde seversiniz. 

Tıpa ayrıca ilginiz varsa zaten direkt almanız gerekir bu kitabı.

Instagram yorumum > tıkla.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder