12 Eylül 2016 Pazartesi

Hayvan Çiftliği (Animal Farm)


Adı: Hayvan Çiftliği
Yazar: George Orwell
OrijinalAdı: Animal Farm
Sayfa Sayısı: 152
Benim Puanım: 5.00

İngiliz yazar George Orwell, ülkemizde daha çok Bin Dokuz Yüz Seksen Dört adlı kitabıyla tanınır. Hayvan Çiftliği, onun çağdaş klasikler arasına girmiş bir diğer çok ünlü eseridir. 1940'lardaki "reel sos­yalizm"in eleştirisi olan bu roman, dünya edebiyatında yergi türünün başyapıtlarından biri olarak kabul edilir. 

Hayvan Çiftliği'nin başkişileri hayvanlardır. Bir çiftlikte yaşayan hayvanlar, kendilerini sömüren insanlara başkaldırıp çiftliğin yönetimini ele geçirir. Amaçları daha eşitlikçi bir topluluk oluşturmaktır. Aralarında en akıllı olan domuzlar, kısa sürede önder bir takım oluşturur; ama devrimi de yine onlar yolundan saptırır. Ne yazık ki insanlardan daha baskıcı, daha acımasız bir diktatörlük kurulmuştur artık. George Orwell, bu romanında tarihsel bir gerçeği eleştirmektedir. Romandaki önder domuzun, düpedüz Stalin'i simgelediği açıktır. Diğer kahramanlar gerçek kişileri çağrıştırmasalar da, bir diktatörlük ortamında olabilecek kişilerdir. 


George Orwell'ı ilk önce Arka Kapak dergisinde tanıdım. 11. Sayısında dosya konusu George Orwell'dı ve konuyu okuduktan sonra önerilenlerle beraber Hayvan Çiftliği ile yazarın kitap dünyasına adım attım.

"İnsanoğlu, kendinden başka hiçbir yaratığın çıkarını gözetmez."

Kitabı gerçekten beğendim. İnsanoğlunun yazarın o dönemi anlatmasına rağmen her zaman aynı şeyleri yaptığını ve yapacağını fark ettim.
Orwell'ın kalemi ayrıca zorlamıyor. Klasik okurken biraz yavaş okuyorum çünkü düşündüren cümlelerle karşılaşıyorum ve bu tarz kitaplar şu günümüzde çıkan kitaplara benzemiyor. Misal bi' fantastik serisi değil bu. Bi' aşkı anlatmıyor. Düşündüren kitaplar bunlar ve hızlı okunması gerektiğini düşünmüyorum.

Tavsiyemdir demeye ihtiyaç duymuyorum çünkü çağdaş klasikler arasına girmiş bir kitabı tavsiye etmeme gerek duymuyorum.

Klasik kitapların ya da edebi kitapların okunacak yaşı olduğunu düşünüyorum. Bookstagram gibi bir ortamda kim ne okumaya başlıyorsa ardından herkes onu okumaya başlıyor. Tamam çok güzel bu ama herkesin bu ortamda yaşı bir değil ve en azından benden küçük yaşta insanların kendilerini bu ortamda çok okunuyor diye bir kitabı okuma zorunluluğunda hissetmesini istemiyorum.

Mesela, ben ortaokulda iken bize verilen edebi kitapları okusam dahi sevmiyordum ve bana ağır geliyordu. Ama şu an okuduğumda böyle düşünmüyorum. Bundan bahsediyorum yani, bu tarz kitapların eninde sonunda okunması gerektiğini ama vakti olduğunu düşünüyorum.

Zamanınız geldiğinde Hayvan Çiftliği kitabını anlayıp beğeneceğiniz kesindir arkadaşlar.

Instagram yorumum > tıkla


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder