22 Kasım 2016 Salı

İSTANBUL KİTAP FUARI || TÜYAP






Öhö-öhöm.

Kaçınız bu yazıyı okuyacak, kimler benim yaşadığım sevinci şu yazıda hissedecek bilmiyorum ama ben buraya bu yazıyı bırakmak istiyorum. Birazcık günlük misali olacak, aklıma geleni yazacağım ve tamamen yazı doğaçlama gerçekleşecek.








12 Kasım 2016 - Cumartesi
O gün 6.30'da ayaktaydım. 7.30'da otobüse binmemiz gerekliydi ve ben bir saat öncesinden hızlı hazırlanmama rağmen kalkma gereği duymuştum. Ne olur ne olmaz misali, hiçbir şey ters gitmemeliydi.
79K otobüsünde Elif'le buluşacaktık. Ve bindiğim an karşılaştık. ÇOK HEYECANLIYDIK. Çünkü şahsen geçen sene ki Tüyap benim istediğim gibi harika geçmemişti. Kafes kitabının yazarı imza için Tüyap'a gelmişti ve sadece o imza sırasında bookstagram ortamından birilerini görüp tanışma fırsatı yakalamıştım ki o sene Tüyap'ı güzelleştiren olay o günde saklıydı. Hatta ve hatta ben imzaya dahi girmeyecektim Elif ile Zeynep beni çağırmışlardı. Onlara dolusuya öpücük. :')
Her neyse, otobüs metrobüs derken sonunda Tüyap'a varmıştık ve erken saatte oradaydık. Tüyap'ı hiç o denli boş görmemiştim doğrusu. Sonrasında Elif ile Parodi standına gitmek yerine dolaşma kararı aldık ve Lumos beni aradı. Geliyorum, nerdesiniz tarzı kısa bir konuşma geçti ve aradan kısa süre sonra onu almaya çıktık. Allah'ım, herhalde hiç unutmayacağım bizi gördüğü anda ki o surat ifadesini. 10 yıldır birbirimizi tanıyormuşuz gibi hissettim. Gerçekten harika bir insan ve iyi ki tanışmışız diyorum.
Onu aldıktan sonra direkt Parodi standına uçuverdik ve Özkan ağabey bize neler yapmamız gerektiğini okumamış olduğumuz kitapları vs özet geçti ve Tüyap açıldı.
Gelen gidenlere HOŞGELDİNİZ demek ne güzel bir şeymiş yahu. Onlara kitap önerisinde bulunmak, onlarla iletişime geçmek harikaymış. Bu duyguyu yaşayabilmiş olmama o kadar seviniyorum ki.
Sonrasında yavaş yavaş bookstagram ortamından güzel insanlar Parodi standına gelmeye başladı.
Adımı söylüyorum "yaa sen o musun, tanıştığıma çok memnun oldum" sözleri, "fotoğrafların ve yorumların cidden harika" sözleri, fotoğraf çekilmeler, dolusuya sohbet... Kısacası hayatım boyunca unutamayacağım bir günü yaşadım akşama kadar. Aslında yaşattınız. Oraya gelen her insan benim üzerimde harika bir etki bıraktı. Tamam sevmediğim kişiler olabilir, onlara denk gelmişte olabilirim ama bu o günümü kötüleştirdiğini göstermiyor tam tersi onlarla da sohbet ettim ve o da güzel oldu.
Akşama Elif'le beraber eve geri döndük ve inanın üzerimde harika bir yorgunluk vardı. Yorgundum, uyumak istiyordum ama o yorgunluk hiç bana 'öf' dedirtmedi.
Aaa, unutmadan. O gün lank diye karşıma Serra (@londrakitapcisi) çıktı ve ben şok. Yahu yazarken fark ettim ama fazlaca şoka maruz kalmışım. Onunla da tanıştığıma ayrı mutlu oldum ve evet Serra seni bu kadar uzun düşünmüyordum.

19 Kasım 2016
Unutamayacağım bu ikinci günde ise 8.00'de ayaktaydım ve 8.45 gibi Zeynep'le buluştuk.
Bazı yerlere uğradık ve metrobüse binip sonunda Tüyap'a ulaştık. İthaki standının önünde Elif'i bulduk ve Parodi standına gittik.
Bu sefer standa çok çalışamadık çünkü Wulf Dorn'un imzası vardı. Doğrusu ben yazarı biliyordum, kitaplarını biliyordum hatta çok merak ediyordum ama bir türlü alıp okuma fırsatım olmadı. Pegasus Yayınları'da yazarın videosunu yayınladıktan sonra kızlarla tabii ki bu yazardan imza almalıyız dedik ÇÜNKÜ FAZLA SEMPATİK geldi.
12.24'de gidip kitap aldık ve imza sırasına girdik.
İmza sırasında @tinybirdbook, @tributebook, @meand.mybooks, @thewalkingbook, @kitapokurken, @seoulkitapcisi, @memoriabooks ve bookisourclarity ile beraberdik. Hepsi harika insanlar, evet uzun uzadıya konuşamadık evet kendimizi tam manasıyla tanıyamadık ama tanıyabildiğim kadarıyla hepsini çok sevdim ki Serra'yı öncesinden tanıyordum. Zeynep, Elif ve Yaren'i de saymıyorum tabii ki. Üçü de bookstagram arkadaşım değiller.
Her neyse en sonunda mükemmel anılara sahip kareler çıktı ortaya. Yazar, videoda gördüğümüzden daha daha DAHA sempatik çıktı. Küçük bir hayranı yazarın kitaplarını ve kendisini tişört olarak bastırıp gelmişti. Yazar da onu kucağına aldı ve çocuk ağlamaya başladı. Valla sulu göz olan ben tabii ki gözlerim doldu. Herkese sarıldı herkesle fotoğraf çekildi. Mükemmel bir insandı. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi, kafamı yiyor idi.
İmzamızı aldıktan sonra Elif alacaklarını aldı ve Parodi standına uğradık. Küçük satışlar yapmaya devam ettik. O sırada da gelen giden oldu bookstagram ortamından.
En önemlisi Tuana (@the.main.character) geldi. Ya onunla hiç özelden konuşmamıştık. Yahu sanaldan dahi konuşmadığım bir insana böylesine sevgi beslediğimi o geldiği an daha net anladım. Sarıldık, konuştuk ama biz imzadan dönene kadar kendisi gitmişti ve anı olarak fotoğraf dahi çekilememiştik. CNR'ı bekliyorum bundan ötürü. Tekrar görmek istiyorum onu.
Diğer önemli olay da çoğunuz tanımıyor olabilirsiniz, bookstagramda bazı hesaplarla kendisi röportaj yapıp hesabında onları paylaşıyordu. Yanlış hatırlamıyor isem de adı @bookstagramroportaj'dı. Neyse kendisi kalkıp Tüyap'a geldi çoook mutlu oldum. Serra'm, iyi ki geldin.

@vipreader ile tanıştım 12'sinde ve sonunda diyebildim. Tam yemelik kız. Karanlık Zihinler'i okumadım diye ani bi dışlanma yaşadım ama görmezden geliyorum o dakikaları. :'))
@lumostowords için 12'sinde olan yazımda yazdım yazacağım kadar bence ama biz doğru düzgün konuşabilecek miyiz acaba diyor iken saat 16.00'e kadar yanımızda kalması ayrı nimetti ayrı mükemmellikti ayrı bi sevinç dalgasıydı. Seviyorum seni Lumos. Ayrıca o gün onun doğum günüydü ve harika bir günü yaşamış oldu. Onun adına da ayrı mutluyum.
@iremokuyor doğrusu ben İrem'i soğuk biri falan hayal ederken tam tersi çıktı karşıma ve ALLAH'IM çok TATLIYDI. Gülümsemesi ve enerjisiyle efsane pozitifti ama keşke daha uzun konuşabilseydik. Yanımıza biraz geç geldi de kendisi...
@cagilyaman Güneş Makinesi kitabının yazarı ve bende o kitabı bu sene Ocak gibi okuduğumu net hatırlıyorum. Hatta kar yağıyordu falan.. her neyse. Kendisi son saatlere doğru standa geldi ve ben bu kitabın yazarıyım deyince ani şok dalgası vurdu beni. Çok tatlı bir bayan ve tanıştığıma çok fazla mutlu oldum.
Yine son saatlere doğru standa @erennadiraksamoglu geldi ve Elif'le fırsat bu fırsat fotoğraf çektirmeliyiz dedik. Eren ağabeyde kırmadı bizi ve fotoğraf çekildik fakat selfie değildi. Bizim bi' de selfiemiz var deyip aldı telefonu selfiemizi de çekildik. Dedikleri kadar sempatik ve iyi biriydi. Ve iyi ki o an standımıza uğradı. :')
@tardisneokuyor'dan bahsetmek istemiyorum ya yoksa yazı fazlaca uzun olacak. YEMEK İSTİYORUM ONUUU! Kesinlikle kendisi hangi fuarda çalışırsa çalışsın onunla tanışmadan o fuardan ayrılmayın. SAKIN. Büyük günah. Ayrıca 12'sinde ablası ile saatlerce berabermişiz ben gider ayak sizin kullanıcı adınız ne diye soruverince o da @minnieneokuyor deyince yine ani bi' şok dalgası vurdu beni. Konuşamadık hiç ama fotoğraf karesine sığdırdık bir anı. CNR'a daha donanımlı gideceğim.
@godofbooks ve @tatlikitapcanavari iki günde de stand arkadaşımızdı ve ben ikisiyle de tanıştığıma çok memnun oldum. Öykü artık ortamda yok evet ama keşke olsa. Ben bu ortama ilk katıldığım zamanlarda öncesinde de olan biriydi ve hesabını gerçekten çok beğeniyordum. Yaren zaten çok sempatik. İnşallah CNR'da karşılaşırız.
@tardisayraclikiz Elif'le Josh'ın imza gününde yüzyüze tanışma fırsatını bulmuştuk ve o günden beri kendisini ayrıca seviyorum. Ama Elif kırılma hani, biraz soğuk gibiydin he :') İmşallah bana özel değildir o soğukluğun... AMA kesinlikle tanımanız ve konuşmanız gereken biri. Çok yakın olduğu Ayşin'de (@bibliyofilbaykus) öyle. Elif bu sene Martı Yayınları'nda çalıştı Ayşin'de Müptela'da. Vallahi seneye de çalışırlarsa kesinlikle yanlarına uğrayın.
@okuyankedi_ RÜMEYSAAAA. Bu kızı deli gibi seviyorum, o kadar. Artık CNR'da veya seneye Tüyap'ta çalışır mı bilemem ama olur da çalışırsa MUHAKKAK tanışın.
@imaginelibrary vallahi ben İlkin'i aşırı soğuk beklerken kız hiç öyle çıkmadı ya yemek istedim. İki günde de görüşebildik hatta 19'unda Tüyap'tan çıkarken köprüde karşılaştık. Oradan sağ salim çıkabildik fakat o pasoyu basışımızdan sonra İlkin kayboluverdi. Üzdü...
@emrehaymali 12'sinde standa uğradı son saatlerde. Ben sanırım herkesi soğuk bekliyormuşum, onu da soğuk biri bekledim ama tabii ki soğuk değildi. Öldürücü bakışlarıma maruz kaldı kesini. Kusura bakma :')))
@booksworldlife, İrem'i 19'sunda tanıma fırsatı buldum o da Parodi standında çalışıyor idi. Gerçekten çok sempatik ve iyi birisi. Onunla da tanıştığıma ayrıca mutluyum.
@girlonbook HEDİYESİ İLE KALBİMİ FETHEDEN KIZ. Seviliyorsun. :')
@bestbookfriends, @lionsbooks, @sonkahvebukucu, @cacaoreading, @tortureohersoul, @abre.m, @okuryazarannecik, @havetometmyblog, @bitchbetterhavemybooks_, @readingheaven, @vanilyalimum_ vs derken bu liste devam eder hepsiyle tanıştığıma çok memnunum. İsmini şu an hatırlamadığım ama fotoğraflarda olan ve unutmayacağım güzel insanlar iyi ki varsınız.
Ortamdan sıkıldığımı dile getiriyorum şu aralar evet ama İYİ Kİ bu ortama katıldım dedirttiniz. İYİ Kİ bu ortamdayım. İYİ Kİ sizleri tanıdım. Bana İYİ Kİ dedirttiğiniz için çok teşekkür ederim. Bu harika iki günü asla ve asla hayatım boyunca unutmayacağım.

Günlük misali ama mektupmuşçasına bırakıyorum bu yazıyı buraya.
Her şey için teşekkür ederim.
Sevgilerle.







1 yorum:

  1. Yazdığın kişilerin çoğunu tanımıyorum ama çok tatlı yazmışsın :) Heyecanın, o sevgin yansımış resmen. Eline sağlık.

    YanıtlaSil