4 Mart 2018 Pazar

Bul Beni Ziba || Kitap Yorumu


Adı: Bul Beni Ziba
Yazar: Farhad Hasanzadeh
Orijinal Adı: Ziba Sedayam Kon - زیبا صدایم کن
Sayfa Sayısı: 208



Doğum gününde, babası Ziba'yı çağırır ve doğum gününü birlikte geçirmesi için akıl hastanesinden kaçmasına yardım etmesini ister. Babası geçmişi telafi etmeyi ve doğum gününü kutlamayı ve iyi vakit geçirmeyi vaat eder ama işler ters gider...  
Farhad Hassanzadeh,  genç yetişkin kurmacası için olağandışı olan bu acı hikâyede, genç kahramanın yaşamının doğrudan bir resmini çekiyor. Roman, okuyuculara düşünecek çok şey verecek bir konuyu sunuyor.

Babasına aşık bir kız düşünün. Ne yapsa başının üstüne koyan, onunla vakit geçirmeyi seven, hatalarına rağmen seven bir kız çocuğu.
Ziba, doğum gününün özel olduğundan habersiz bir sabaha merhaba der ve babasıyla özel bir konuşma yapar. O konuşmayla itibaren olaylar yavaş yavaş başlar ki bu kitabın ilk sayfaları.

Doğrusu okurken beni neyin beklediğini bilmiyordum. Adından da bir şey çıkaramıyordum ama beni kitabın kapağı vurdu diyebilirim. Kolaj tarzı kitabın konusuyla çok anlamlı bir kapak yapmışlar. İnanın bir kapak orijinalinden çok daha güzel olur mu sorusunun cevabını olumlu yanıt olarak verebilmiş yayınevi.

Konudan sapmadan Ziba'ya gelmek istiyorum. Aslında ne anlatacağımı bilmiyorum, doğru düzgün cümlelerimi sıralayamıyorum. Ziba gibi kimsesiz veya ailesi olsa da ilgilenilmeyen bir sürü çocuk var maalesef. Neden çocuğu yapıp cansız bir varlıkmış gibi davranılmalarına anlam veremiyorum. Gerçekten beynim bu insanların beynini algılayamıyor. Ziba'da kimsesiz değil ama ilgilenilmeyen, çok kötü anılara sahip bir çocuk. Detaya girmek istemiyorum bunları kitabı okurken Ziba'dan öğrenmenizi istiyorum.
Babası aslında çok iyi biri. En azından ben okurken böyle düşündüm ama yazar bu kitapla babasının yaşadığı olayları başkaları da yaşıyor ve onların gözünden görmenizi istedim bu dünyayı mı demek istemiş, bilemedim.
Bir gün içerisinde neler yaşandığını Ziba'nın gözünden görüyoruz ve bir günde hayat nasıl değişir ya da bir günde ne kadar heyecana doyarız, bunu Ziba sayesiyle görüyoruz.
Eskiden yaşadığı zorbalığı şu an başka çocukların yaşamıyor olmasını isterdim. Keşke yaşamasalar. Keşke çocuk olabilseler. Sadece zorbalıkta değil, savaştaki çocuklar, küçük yaşta büyümek zorunda kalanlar vb.
Bu tarz kitapları seviyorum çünkü bi' farkındalık yaratma amacındalar bence. Gerçi Bul Beni Ziba biraz değişikti ve o değişikliği anlamdıramıyorum. Bu tür değişikliğe sahip daha önce kitap okumamıştım. Bir kız ve akli dengesi yerinde olmayan bir baba. Ve o babayla bir gün nasıl geçirilir? Ne olur? Ne yapılır? Ziba ne durumda olur? Bir sürü şey...
Kitapta "ve siz.." diye başlanan cümleleri pek anlamlandıramadım, varsa anlamlandıran bana mesaj atmasını isterim. > gladerbook













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder