24 Eylül 2015 Perşembe

Audrey'yi Bulmak || Kitap Yorumu


Adı: Audrey'yi Bulmak
Yazar: Sophie Kinsella
Orijinal Adı: Finding Audrey
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 325
Goodreads Puanı: 3.82
Benim Puanım: 4.00
Dünyanın bayıldığı yazarın ilk gençlik romanı...

Audrey evden çıkamıyor. Hatta, evin içinde güneş gözlüklerini bile çıkaramıyor. Şey... Göz göze gelmek ve bazı başka şeylerle ilgili "minik" sıkıntıları var da!

Aslında... Ağabeyinin dev ışıklı, çok derinlikli arkadaşı Linus, o kapkara güneş gözlüğü camlarının ardından Audrey'nin hayatına sızmayı başarana kadar "vardı" diyelim. Zira Linus, aynen bir portakal dilimini andıran içten gülümsemesi, samimiyeti ve sırf Audrey ile iletişim kurabilmek için yazdığı komik notlarla genç kızı evden çıkarmayı başarıyor. Yani, Starbucks da bir başlangıçtır sonuçta! Tatlı Audrey, anlayışlı ve şefkatli Linus'un yanındayken en korktuğu şeyleri bile yapabileceğini hissediyor. Hem, kim bilir? Belki de o kara camların ardında güzel bir dünya vardır gerçekten de!

Kıssadan hisse... Kendinizi yok olmuş hissettiğinizde bile gerçek aşk sizi bulabilir ve hayat, bir nedenle her mücadeleye değer bir şeye dönüşebilir. Zaten bu işler her zaman bir bakış açısı meselesidir. Audrey ile birlikte gülmeye, hayal kurmaya ve umut etmeye hazır olun…

"Sophie Kinsella milyonların sevgilisi!"
Jojo Moyes, Senden Önce Ben'in çoksatar yazarı
(Tanıtım Bülteninden)

Lola ve Komşu Çocuk kitabından sonra çok eğlendiğim bir kitabı bitirmiş bulunmaktayım. Yorumu geç girdiğim için üzgünüm, bilgisayara geçmek evde o kadar kolay olmuyor. 

Linus... Audrey... Frank! Ba-yıl-dım. Eğlenmek istiyorsanız bence almalısınız. 

Sophie'nin dili o kadar akıcı, o kadar sade ve sürükleyici ki... Bilmiyorum, eminim beğenmeyen ve çok sıradan bulanlar da vardır. Ama ben bana verdiği mesaja bakıyorum. Kitaptan ne kaptım? Kitap bana ne kattı?

İlk önce insanların hayatlarıyla oynamamalıyız. Karşımızda ki insan hassas olabilir. Küçücük bir şeyi kaldıramayabilir. Duygusaldır. Sizin küçücük aşağılayıcı bi' kelimeniz, size normal gelebilir ama karşınızda ki her insana o kelime normal gelmeyebilir. Siz o kelimeyi söylediniz mi, karşınızda ki binbir türlü hale bürünebilir, psikolojik sorunlar yaşayabilir. Bunu Ölmek İçin On Üç Sebep'te de görmüştük. Ben böyle kitapları çok seviyorum.

Audrey'yi Bulmak ama fazlasıyla komikti. Ölmek İçin On Üç sebep daha ağırdı. Herkese tavsiyemdir. Hatta gerilim dolu bir kitabı bitirdikten sonra Audrey'yi Bulmak'ı okursanız bence daha çok eğlenebilirsiniz. 

Kitabın türü; Aile, Modern (Günümüz), Kadın Kurgu, Ruh Sağlığı, Genç Yetişkin > Genç

Sorularınız için ask.fm'den sorabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler.
İyi hayatlar, güzel insanlar...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder