24 Eylül 2015 Perşembe

Labirent: Alev Deneyleri || Yorum

Merhaba! Çoğunuz biliyordur 18 Eylül'de Alev Deneyleri vizyona girdi. Ve benimde Glader olduğumu birçoğunuz biliyor. Birçoğunuz da değil, blog adından anlaşılıyor bu. Her neyse Cumartesi ve Pazartesi günü filme iki kere gittim. Ve iyi ki iki kere gitmişim. İlk gittiğimde heyecandan fark etmediğim şeyleri ikinci izleyişimde fark ettim. Belki üçüncü izleyişimde daha daha farklı şeyleri fark ederim. Fark ettiğim ve kendi açımdan nelerin eksik olduğunu yazmak istiyorum. Alt kısımda spoiler yorumu yapacağım, zaten uyaracağım sizleri ona giriş yapmadan önce ama şimdiden belirteyim dedim.


                                                          Yorumu girmek için geç kaldım gibi ama olsun, geç olsun güç olmasın.

Film sizce de çok heyecanlı değil miydi? Bana kalırsa fazlasıyla gerilim dolu ve çok heyecanlıydı. Birçoğumuz, yani kitap okuyanlar olarak filmi hep kitapla kıyasladık. Şu an düşünüyorum da bence hata ediyoruz. Zaten Labirent'in ilk filmi kitapla farklıydı, Alev Deneyleri'nin de farklı olacağı belliydi ki ilk fragman çıktığı zaman bunu gördük. Kurgu aynı ama olaylar farklı. Keşke olaylar da aynı olsaydı. Ama maalesef senaryoyu bir kere değiştirmişler, yapacak bir şey yok. Zaten kitabın başında Teresa ile Thomas telepati yoluyla konuşuyorlar. E bu ilk filmde olmadığı için...

Her neyse. Ben filme bayıldım. Tek başına bence çok başarılıydı. Çok uğraşılmış belli. Kitapla kıyaslamayacağım artık. Belki azıcık kıyaslarım. KEŞKE AYNI OLSAYDI YA. Siz filmi nasıl buldunuz?

Yalnız ilk izlediğim zaman bir arkadaş bana film resmen koşmakla geçti dedi. İkinci izleyişimde gerçekten öyle olduğunu gördüm. İlk izleyişimde artık nasıl kaptırmışsam kendimi, o her sahne de koştuklarını hiç düşünmemiştim. Koşuyorlar ama bana göre koşmuyor gibiydiler.

Bu arada üçüncü film 17 Şubat 2017'de vizyona girecek. Neden bu kadar geç bilmiyorum ama, inşallah bu konu da Wikipedia yanılıyordur.


SPOILER YORUMU -

Evet. Spoiler şu; üçüncü filmde Teresa ve Newt ölecek. Bana kalırsa Newt ölmeyecek. Filmde Winston öldü. "Lütfen, lütfen silahı verin" şeklinde. Kitapta da bunu Newt farklı bir şekilde yapıyordu. Hayranların Newt'i ne kadar çok sevdiği ortada. Bence onu öldürmeyecekler, bunun yüzünden de bu olayı Winston üzerinde kullandılar.

Şimdi kendimi böyle heveslendirip tam tersi olursa çok kötü olurum. Ayrıca Brenda'yı resmen tehlikeye attılar. Kitapta Brenda bağışıktı! Ama kitapta hastalandı. Hastalanmaması gerekiyordu. Brenda'yı ciddi anlamda çok seviyordum...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder