6 Mayıs 2016 Cuma

Kitap Yourumu || Gölge Şehir (Miss Peregrine’s Peculiar Children #2)


Adı: Gölge Şehir
Yazar: Ransom Rigss
Orijinal Adı: Hollow City
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 436
Goodreads Puanı: 4,06
Benim Puanım: 4.00
Herkese merhaba! 
Sonunda bir kitabın yorumunu bloğa girebiliyorum, çok mutluyum. 
Bu kitabı çok sevdiğimden yorumunu girmek istedim. Üçüncü kitap çıktığı zamanda okuyup yorumunu girmek için sabırsızlanıyorum. 

Kitap geçen hafta Pazar günü bitti. Ve ben bitirmemek için yavaş yavaş okuyordum. Maalesef dayanamadım ve su gibi akıp gitti elimden. 
İlk önce birinci kitabın konusuna bir bakalım. Sonra ikinciye geçip bir güzel yorumlayalım. 
Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları
Gizemli bir ada. Terk edilmiş bir yetimhane. Fazlasıyla tuhaf fotoğraflardan oluşan bir koleksiyon.

Tüm bunlar kurgu ile fotoğrafçılığı nefes kesici bir şekilde bir araya getiren ve unutulmaz bir okuma deneyimi sunan Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları romanında keşfedilmeyi bekliyor.

Yaşadığı korkunç aile trajedisi yüzünden Galler kıyılarındaki, dünyadan uzakta kalmış bir adaya yolculuk eden on altı yaşındaki Jacob, burada Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi'nin yıkıntılarını keşfetmekle kalmayıp, Bayan Peregrine'in çocuklarının sadece tuhaf olmaktan çok daha fazlası olduğunun farkına varır.

New York Times bestseller listesinden 108 haftadır inmeyen, aklınızdan çıkmayacak eski fotoğraflar eşliğinde okuyacağınız Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları, gölgelerde geçen bir macera arayan her yaştan okuyucuyu içine çekecek eşsiz bir roman.

Şöyle ki BPTÇ çok merak uyandırıcı ve ikinci kitabı deli gibi isteyeceğiniz şekilde bitmişti. Bundan dolayı ikinci kitabın arka kapak yazısını paylaşamıyorum çünkü bana kalırsa spoiler içerikli ve eminim bu yorumu ilk kitabı okumayanlarda okuyacaklar, spoiler yemenizi benim tarafımdan hele hiç istemem. 

Gölge Şehir için kısaca şu denebilir: bazı karakterlerimiz var bunlar bizi çok uğraştırdı. Böyle sövebileceğiniz tarzda uğraştırdılar ve en sona doğru her şey ortaya çıktığından hiçbir şeyi okurken anlamıyorsunuz.
Sonlara doğru şok üstüne şok yaşadım. Yazarı sevmeme rağmen bazı yerlerde deli etti aklımın ucundan geçmeyecek şeyleri gerçekleştirdiği için. 

Ve ben şu seriye ne kadar aşık olmuş olsam da, yazarın bazı yerleri gereksiz yere uzattığını düşünüyorum. Ama o anlarda kısa sürüyor ve unutuyorsunuz o kısa süren sıkıcı anları. 

Bazı karakterimizin bizi uğraştırması ve yazarın bazı yerlerde gereksiz yere uzatması dışında kitap mükemmeldi. İlk kitaptan daha heyecan doluydu bence. Ya da üzerinden 8 ay geçtiğinden heyecan durumunu çözemiyor da olabilirim. Sonu yine ilk kitap gibi üçüncüyü isteyecek şekilde bitti. Ve bu sinir bozucu tabii ki, tekrardan bir 8 ay daha beklemek istemiyorum doğrusu. 

Kitap hakkında yorumum bu kadar daha ne diyeceğimi bilemiyorum çünkü neyden bahsetsem okumayanlar için spoiler içerecek. Bu seri size gönülden tavsiyemdir. Gerilim, fantastik, distopik tarzı kitaplar seviyorsanız hele DURMAYIN KOŞUN ALIN.

Kitabın türü: Fantastik, Korku, Genç Yetişkin, Tarihsel Kurgu, Fantastik > Paranormal - Supernatural, Macera

06.05.16 
babil.com > 19,50TL
okuoku > 23,10TL
D&R > 21,00TL
idefix > 19,50TL
kitapyurdu > 19,50TL
ilknokta > 19,50TL




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder