18 Nisan 2016 Pazartesi

"Sena'ya Sık Sık Gelen O İki Soru"


                                                            Merhaba güzel insanlar!

Yahu blogum ile ilgilenemiyorum, bunu kitap okuyamama durumuma da bağlayabilirsiniz sınava hazırlanıyor olmama da bağlayabilirsiniz bilgisayara geçemiyor oluşuma da bağlayabilirsiniz, bence siz hepsine bağlayın.

Bura ile ilgilenebilmek için can atıyorum bu yüzden yazı sabırsızlıkla bekliyorum.

Her neyse asıl sorulara gelelim. İlk soru benim için klasikleşmiş ve birazcık sıkıldığım bir soru.

FOTOĞRAFLARINI NE İLE ÇEKİYORSUN? EFEKT OLARAK HANGİ PROGRAMI KULLANIYORSUN?
-Hesabımda gördüğünüz her fotoğrafı iPhone ile çektim/çekiyorum. İlk zamanlar 5s ile çekiyordum şu an 6 ile çekiyorum. Efekt programı olarakta şu an iki programdan efektleri karıştırıyorum. Bunlardan biri VSCO. Gerçekten ben seviyorum bu programı, tek sıkıntısı ayarları 12'ye kadar. Serbest ayarlama şekli yok bunun içinde PicsArt iyidir, bunu da kullanabilirsiniz.

Bir diğer soru da şu;
ALIŞVERİŞ YAPACAĞIM DA HANGİ KİTAPLARI ALMAM LAZIM, ÖNERİDE BULUNUR MUSUN?
-Ciddi ciddi ben bu tarz sorulara üşenmedim uzun uzun cevaplar verdim. Şöyle ki zevkinize göre öneride bulunabilirim, bunu da şimdi halledeceğim inşallah.

Şöyle ki distopik-aşk karışımı bir şeyler istiyorsanız, The 100 üçlemesini öneririm. Ama bu kitabı %50 tarzı beğenen beğenmeyen var. Ben severek okumuştum ama doğrusu ne kadar Luke ve Glass favori çiftim olup dizi de olmasalarda, dizisi kitaptan daha güzel sanki.

Marslı'yı artık okumayan kaldı mı ki acaba? Efsane bir kitaptı. Mark'ı çok özlüyorum. Okumayanlara eğer filmini izlemediyseniz kesinlikle öneriyorum.

BUZKENTİN EN SOĞUK KIZI! Yahu alın! Vampirlere aşık iseniz alın. Ama Alacakaranlık ile de kıyaslamadan alıp okuyun. Çünkü birbirleriyle alakaları yok diye düşünüyorum. Yan kitabı çıksın istiyorum, ama yazarla iletişime geçemiyorum.
Kısacası, siz alın ve okuyun.

Yağmur Sonrası, aşk kitabıydı. Ve ben pek aşk kitabı sevmem. Sevmem ama bu yazarın kalemine göre değişir. Sarah'nın kalemi bence çok iyi ve ben bu kitabını çok sevmiştim. Yazarın Böğürtlen Kışı adlı kitabı da var ilk onu okumuştum. O tam aşk kitabı değildi ve duygusaldı. Öneririm bu iki kitabı da.

Labirent ve Açlık Oyunları serisi hakkında konuşmayayım isterseniz? :')

Hush Hush serisi meleklerle dolu bir aşk serisiydi. Okuyan herkes seriye aşık. Bende çok sevmiştim okuduğumda. Ama tavsiyem okuyacaksanız bu seriyi, ilk önce yazarın Siyah Buz adlı kitabını okuyun sonrasında Hush Hush serisine başlayın çünkü Siyah Buz, Hush Hush serisi kadar iyi değildi bence. Yok ben Siyah Buz'u hiç okumam diyorsanız zaten direkt Hush Hush'ı alın ve okuyun.

PİYONUN SON HAMLESİ! Çok bilinmeyen bir kitap ama bence bilinmesi gereken bir kitap. Konusu çok değişikti, okurken bolca tahmin yürütüyorsunuz ya dediğiniz çıkıyor ya da kitap sizi şaşırtıyor ki ben çoğu yerinde şaşırmıştım. Bu kitabı size deli gibi öneririm. Kesinlikle almalısınız.

KİTAP HIRSIZI! Beni tanıyan bu kitabı çok sevdiğimi bilir. Efsaneydi. Yazarın Hiç Kimse Sıradan Değildir adlı kitabı da var. Tavsiyem ilk bu kitabı alın okuyun sonra Kitap Hırsızı'na geçin çünkü ne kadar HKSD iyi de olsa ben Kitap Hırsızı kadar iyi bir şey bekliyordum ve beklentim tavandaydı ama KH kadar iyi değildi bu yüzden okurken hayal kırıklığına uğramıştım, çok sevmiştim kitabı ama hayal kırıklığım vardı. Sizde yaşayın istemiyorum.

Ölmek İçin 13 Sebep. Bu kitabı kızın yaptığı hareketlerden ötürü saçma bulanlar var benim gibi çok dokunaklı ve yazarın iyi bir yere değindiğini düşünenlerde var. Gerçekten ders çıkarılması gereken bir kitaptı ve okurken çok duygulanmıştım. Tavsiyemdir.

Silber! Yahu çok eğlenceliydi. Hele ki yaşınız 15 falan ise bence gerçekten fazlasıyla eğlenirsiniz bu kitabı okurken. Ben okurken rüya yolculuğu yapmak istedim. Gerçekten yazarın dili mükemmeldi, karakterler benmişim gibi okudum kendimi olayın içinde hissettim. Eğlenmek istiyorsanız öneririm.

Bir diğer eğlenceli kitap Audrey'i Bulmak. Okurken çok gülmüştüm. Günümüz diliydi resmen. İsterseniz kitabın içinden kesitlerde paylaşabilirim.

Lola ve Komşu Çocuk'ta okuduğum bir diğer eğlenceli kitap. Aşk kitabı idi ve eğlenceliydi. Size önerim Bayan Peregrine'ın Tuhaf Çocukları'nı alın okuyun çünkü kendisi gerilim dolu ve efsane bir kitaptı. E gerilim dolu olunca da sonrasında bi' rahatlamak istiyorsunuz. Şahsen ben istemiştim. Elime de iyi ki o zaman LVKÇ'u almışım, art arda çok iyi gitmişlerdi.

Kurucunun Kızı, şöyle ki bu kitap öyle "wow"luk bir distopya kitabı değil. Devrimin Kızı adlı ikinci kitabı da var. Dediğim gibi öyle mükemmel değildi. Ama ben okurken yazarın kaleminden ötürü olduğunu düşünüyorum kendimi Silber'da olduğu gibi olayın içinde hissettim. Seriyi sevmemin en büyük yanı da Bishop adlı karakterimizdi. Keşke her erkek bir Bishop olsa dedirten cinsten bir karakterdi. Bishop için okunur arkadaşlar bu seri.

Polisiye kitap seviyorsanız Kardeşimin Mezarı'nı öneririm. Çok karışıktı, olaylar için sürüsüye tahmin yürütüyordunuz. Piyonun Son Hamlesi'nde olduğu gibi sizi şaşırtan olaylar da oluyordu ama tahmininizin tuttuğu anlarda oluyordu. Bunların hepsi bende oldu.

5. DALGA! Halen filmini izleyemedim ama kitaba aşığım. Üçüncü kitabı hiçbir yerde çıkmadığı için ikinci kitabı olan Sonsuz Deniz'i bekletiyorum. Arkadaşlar dram bu dram. Distopya ve harika. Yazarın dili yüzünden karıştıran arkadaşlarımız çok. İlklerde bende o yola gidiyordum ama okudukça her şey oturduğundan karıştırmadım. Eğer karıştırdığınız nokta olursa bookstagram üzerinden bana yazabilirsiniz, bildiğim noktaları kitap için size anlatırım.

Ada'yı önerebilirim size. Yazar birazcık uzatmasaydı o da efsane kategorime girebilirdi doğrusu. Thad için okunur arkadaşlar, cidden. Hayal ettiğim Thad'imi de hesabımda paylaşmıştım ama sonrasında tabii ki sildim. Ve okuyan kime göstersem cidden "BU! EVET BU!" dediler. Merak edeniniz olursa yine sizi bookstagramda DM'a bekliyorum arkadaşlar.

CADI AVCISI! Efsane idi. Distopya kitabı ve Allah'ım yazarken bile feels geçiriyorum. Deli gibi bunu da öneriyorum.

Hugo Cabret ve Buluşu. Bunu "Ya içi sadece resimlerle dolu nesine para veriyorsunuz?" diyen şahıslar bol ama siz onları dinlemeyin ve alın. Çok duygu yüklüydü ve ders çıkarılacak kitaplardandı tabii ders çıkartabilene. Bu da tavsiyemdir.

Okuduklarım içerisinde önerebileceklerim bunlar. Öneriyorum ama sakın konularına bakmadan hemen almayın. Belki de hoşunuza gitmeyecektir birkaçı. Bu konuda da uyarımı yapmak istedim.

Evet bana sık gelen bu iki sorunun cevabını buraya bırakıyorum, umarım işinize yarar.
Kendinize de çok dikkat edin, bol bol okumalı günler geçirin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder