20 Şubat 2016 Cumartesi

BOOKSTAGRAM NEDİR?

Bu yazıyı bloğumu açtığım ilk zamanlarda yazmam gerektiğini anladım. Olsun geç değil, diyerekten şimdi yazma kararı aldım. Bloğumla neden ilgilenemediğimi birçoğunuz sanırım biliyorsunuzdur. Bundan dolayı çok çok çok üzgünüm, ama inşallah yazın bomba gibi geri döneceğim!

Bookstagram nedir?
Bookstagram bana göre, zor durumda olmadığı sürece kitap okuyup ayda birçok kitabın yorumunu giren, hesabında saçmalamayan ve hep kitap hakkında paylaşım yapan hesaplara diyorum ben bookstagram. Ama maalesef artık birçok hesap bookstagram değil...

Peki bir bookstagram hesabına benim tavsiyelerim neler? Nasıl büyürsünüz?
Öncelikle kesinlikle sabırlı olun. Büyüyemiyorum deyip hesabınızı bir kenara atmayın. Ve takipçi sayısını takmayın. Hesabınızı açtığınız ilk zaman bence 0 takipçiniz olsa bile paylaşımda bulunun ki sizi takip etmek isteyen hesaplar, hesabınızın nasıl olduğunu görsün ona göre takip etsin. Belki de o kişi hesabınızı çok beğenecek ve kendi hesabında paylaşacak, kim bilir...

Fotoğraflarınıza özen gösterin. Tamam bookstagram da yorumlar çok önemli ama biz bunu Instagram üzerinden yapıyoruz. Instagram da fotoğraf sitesi olduğuna göre, özen göstermeliyiz fotoğraflarımıza. Daha çok özgün olmak lazım bu konuda. Emin olun farklı bir tasarımla fotoğraf çekerseniz eğer takipçi sayınız artacaktır. Kesinlikle ama kesinlikle efekt çok önemli. Feed dediğimiz şeye bazılarımız takmıyor ama şahsen ben çok takıyorum. Hesabıma biri baktığında o düzeni görmesini istiyorum. Gözü yorulsun istemiyorum. Ben başka hesaplara baktığımda feedlerine fazlasıyla dikkat ediyorum.

Dediğim gibi hesabınızda saçmalamayın. Ben hesabımda bu konu hakkında bir yazı paylaştım. Ve Emirhan bir yorum yaptı ve gerçekten tam istediklerimi yazmıştı.

  • @haveyoumetmyblog Gerçekten sonuna kadar haklısın. Bir profile giriyorum, 10 fotoğraftan ya 1'i kitap yorumu ya hiç yorum yok. İnsanlar artık başka amaçlar için burada gibi geliyor. O yapılan challenge fotoğrafları özellikle sinirlerimi zıplatıyor. Biz kimsenin ifşa fotoğrafını görmek zorunda değiliz. Sonuçta burada sadece bookstagramlar birbirini takip etmiyor. Kitaba ilgisi olan insanlar da bizi takip ediyor. Bu fotoğraflar onların umurunda değil. Benim tek istediğim insanlara biraz olsun önerilerde bulunup yeni şeyler keşfetmelerini sağlamak. 
  • Bu yorumu dikkate alın derim. Gerçekten olay bu. Bende kimsenin ifşa fotoğraflarını görmek istemiyorum ne kadar zamanında iki fotoğrafla katılmış olsam da. Zamanla anlıyor insan ifşa fotoğraflarının ne kadar saçma ve bookstagramla alakasız olduğunu.

Yazıyı toparlayacak olursam yorumlarınız ve fotoğraflarınız da özgün olun, saçmalamayın ve takipçi sayısına takılmayın. Siz iyi olduğunuz sürece zaten büyüyeceksiniz. Birazcık sabır... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder