23 Haziran 2016 Perşembe

Film Yorumu: Uyumsuz||Kuralsız||Yandaş Part 1, 5. Dalga ve Alev Deneyleri!





Hadi biraz film olmuş kitapları konuşalım ya da okuduğumuz kitapların filmlerini.






Yazıya göre siz karar verin.










Uyumsuz filmini izleyeli aylar oldu ama nerede bittiğini vs hatırladığım için kardeşimde izlediği için geçen hafta direkt Kuralsız'ı izledik. Aslında Uyumsuz'u sevmeme rağmen beklediğim gibi değildi ondan Kuralsız'ı hep geciktirmek istedim hatta olur da kitabı elime geçer falan okurum modundaydım ama okumadığım için filmini izleme vaktinin geldiğini düşündüm.

Kuralsız mükemmeldi. Okumadığıma üzülüyorum şu an çünkü film bu denli güzelse kitabı Allah bilir nasıldır?
Sahaflardan ucuza bulursam veya e-kitap üzerinden bulursam satın alıp okuyacağım çünkü çok merak ediyorum.
Bilmeyenler için Uyumsuz serisi dört kitaptan oluşuyor, sıralaması: Uyumsuz, Kuralsız, Yandaş ve Dört.

Dört daha çok yan kitap gibi.

Ben kitabın sonunu biliyorum, arkadaşımdan spoiler yedim ama ben bildiğim şeyleri izlerken veya okurken bile heyecanlanıyorum. Sanki bir umut bir mucize olacakta o kısım değişecekmiş gibi.

Yandaş Bölüm 1, Kuralsız'dan daha da güzeldi. Snapchat'te kişiselimde ekli olanlar var ise biliyordur ben filmde oynadan Miles'ı dershanemde ki Matematik hocam olan Erdinç hocaya benzetiyorum. Size anlatamam arkadaşlar çok benziyor yani ilk gördüğümde anım var ve şu an ona söyleyemeden dershanemin bitmesi üzücü.
Filmi izlerken de kardeşimle dalga geçiyoruz işte Peter diyeceğimize "Yahu Erdinç hoca neden öyle yaptın sana yakışıyor mu?" falan... bunu neden anlattım bilmiyorum 'bu da böyle bir anımda arkadaşlar' olsun o zaman.





5. Dalga filmi tam bir hayal kırıklığıydı.
Ben kitabı okumuştum ve bilen bilir kitabı çok sevmiştim. Kitap önerilerimde mutlaka bulunur kendisi.
Filme sınavım yüzünden gidememiş ve üzülmüştüm. İzledikten sonra üzülmeme değmezmiş dedim. Beklentim çok yüksekti ama film bunu karşılayamadı. Baştan oyuncuların hata olduğunu düşünüyorum. Ben, Cassie, Evan... Ne kadar Nick Robinson'ı seviyor olsam da olmamıştı. Bu güzelim kitabın hakkını verememiş olmaları üzücü. Kitabı derleyen arkadaşlar da kötü derlemiş. O güzelim sahneler bu kadar duygusuz ve özensiz çekilir mi yahu?
Okumayıp filmi izleyen ve seven kesim var bunun için seviniyorum ama kitabı okumuş biri olarak, hayır olmamış.

Tamam film olmuş kitaplar genel olarak bir olmuyor zaten. Çok fazla değişime uğrayanlar oluyor bunlardan biri Alev Deneyleri. Ama bakın o filme, hakkı verilmişti. İzledikten sonra ne kadar kitabı gibi olmadığı için üzülsem de kendi başına mükemmel bir filmdi.

Ben sinemada izlemiştim Alev Deneyleri'ni teknik hatadan ötürü iki kere gitme fırsatım oldu.
Üçüncü kez de kardeşimle izledim ve MÜKEMMELDİ. Olayları bilmeme rağmen elim ayağım dolandı, heyecan yaptım ve Son İsyan için çıldırıyorum.
Ayrıca ben Labirent açlığı yaşıyormuşum arkadaşlar. Resmen filmi izledikten sonra hepsini özlediğimi fark ettim. Bunun fakında değildim. Kitabı yine okumak istiyorum. Ne kadar filmde Newt'imi arka planda bıraksalar da hepsi mükemmeldi. Okusanız da okumasanız da Alev Deneyleri'ni izleyin arkadaşlar. İzleyip sonradan da okuyabilirsiniz çünkü çok farklılar.

Bilmeyenler için de Alev Deneyleri'nin ilk filmi Labirent.
Kitapta da seri sıralaması: Labirent, Alev Deneyleri, Son İsyan ve yan kitabı Ölüm Emri. The Fever Code çıkacak yakın zamanda, beşinci kitabı oluyor. Ama tarihi bilmiyorum.

SPOILER İÇEREN YORUMUM BU SERİLERİ OKUMAYANLAR YORUMU DA OKUMASIN

Yandaş için kızın ölmesi çok üzücü ve cidden ben kitabın hayranlarını o filmi izlerken ne yapacaklarını düşünemiyorum ben herhalde izlerken ağlarım ki çizgifilmler de bile ağlıyorum, hayranları için bilemiyorum Son İsyan'da da Newt ve Teressa ölüyor ben Teressa'nın ölüm şekli yüzünden kıza üzülmüştüm ama Alev Deneyleri'ni izlerken nefretim yine kabardı, Newt'i öldürmeyecekler gibi duruyor çünkü filme karakterin adını hatırlamıyorum ama Alexander Flores'ın canlandırdığı karakteri öldürdüler ve Brenda kitapta bağışıktı, Son İsyan'da da sağ salim kurtuluyordu filmde bağışık değil ve büyük bir ihtimal sevgili karakterimi öldürecekler bundan dolayı Newt'i öldüreceklerini pek sanmıyorum ama bakalım kitaba bağlı kalırlarsa yandık. 

5. Dalga için spoiler içeren bir yorumum yok. Sadece Cassie'nin annesi ölürken kitapta gözlerim vs dolmuştu filmde bunu bile yaşayamadım umarım Sonsuz Deniz güzel olur. Onu da halen okumadım The Last Star'ı bekliyorum, Pegasus artık çıkarsan diyorum?









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder