26 Ekim 2017 Perşembe

Mucize || Kitap Yorumu


Adı: Mucize
Yazar: R.J.Palacio
OrijinalAdı: Wonder
Sayfa Sayısı: 336
Benim Puanım: 4.00



Kaderinde Sıradışı Olmak Varsa Sıradan Kalamazsın…


Merhaba, adım August. Size nasıl göründüğümü anlatmayacağım. Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorumdur.


August (Auggie) Pullman yüzünde fiziksel bir bozuklukla doğduğu için, normal bir okula gidemiyordu… şimdiye kadar. Yakında Beecher Ortaokulu'nda beşinci sınıfa başlayacak ve ömrünüzde bir kere bile "yeni çocuk" olduysanız, bunun ne kadar zorlu olduğunu tahmin edebilirsiniz. Dondurma yemek ve Xbox'ında oyun oynamak gibi sıradan şeyleri seven Auggie aslında sadece sıradışı yüzü olan, sıradan bir çocuk. Peki, yeni sınıf arkadaşlarını, görünüşünün ardında kendisinin de onlar gibi olduğuna ikna edebilecek mi?




"Mucize aslında… tam bir mucize. Kendinize bir iyilik yapın ve bu kitabı okuyun; hayatınızı iyileştirecek." 
-Nicholas Sparks, New York Times çoksatan yazarı-


New York Halk Kütüphanesi, Okuyup Paylaşma Seçkisi
E.B. White Read Aloud Ödülü
Christopher Ödülü

"Cesaret ve gerçeklerle dolu Mucize, etrafımızı saran güzellikleri fark etmeyi anlatıyor. Auggie Pullman'a âşık olmamak imkânsız." 
-Rebecca Stead, Newbery ödüllü yazar-

"İlk kitaplar nadiren bu kadar etkileyicidir; okurların gözünü ve yüreğini açma gücüne sahip, nadide bir hikâye." 
-Publishers Weekly-

"Mucize, kocaman yürekli bir kitap… hepimizin nasıl kırılgan, kusurlu ve mükemmel güzellikte varlıklar olduğumuzu gösteriyor." 
-Julia Alvarez-

"Unutulmaz bir nezaket, cesaret ve mucizenin hikâyesi." 
-Kirkus Reviews-

"Mucize, sevgi, hüzün ve insan yaşamının değeri hakkında çok güzel bir hikâye. Okuduktan sonra daha iyi bir insan olmayı istememek mümkün değil." 
-Patricia Reilly Giff, Newbery ödüllü yazar-
(Tanıtım Bülteninden)


Çok güzel bir kitap yorumu ve şu an okuyor olduğunuz her kelime harbi en içten kelimeler. Mucize'yi bilmeyenlere karşın kısaca anlatmak istiyorum. Yüzü doğuştan kusurlu, doğduğundan beri birçok ameliyat geçirmiş ama halen istenildiği gibi düzelmemiş 11 yaşındaki August'un hayatını anlatan bir kitap. Kitap çok güzeldi. Ben bir haftada okuyabildim okul yüzünden ama inanın bir günde bitecek bir kitap. Olayları günlük gibi aktarmış yazar. Tam olarak ne deniyor bilmiyorum, olayla ilgili bir başlık atmış ve kısaca o olayı anlatmış. Günlük demiş olmam doğru bi' tabir sanırım. Filmi yüzünden biz Elif'le bu aya geciktirmiştik ki taze taze okuyup izleyelim diye. Tam tarih bilmiyorum ama Kasım'da vizyona gireceğinden haberim var sadece. Doğuştan gelen bu kusuruyla hayatını şekillendirmeye çalışan August'un hayatı çok duygu yüklüydü çünkü insanlar çok acımasız. Yaş fark etmiyor, cidden acımasız varlıklarız. Duygusuz, empatisiz, anlamayan insan grubu. Neden? Hayır birini anlamak için illa başınıza gelmesi mi gerek? Birini anlamak için ne olması gerek? Hepimiz engelli olabiliriz, farkındasınız değil mi? Kitabın sonu hakkında bir yorumum olacak ama spoiler kısmında. Okumayanların bilmesini istemem. 🙌🏻 Ayrıca duygu yüklü olmasıyla beraber güldüğüm anları da çok. Aşırı eğlendim! Filmi vizyona girmeden okumanızı tavsiye ederim, Tüyap listenize de eklemenizi öneririm.



• SPOILER • Sonu hakkında düşündüğüm noktaya değinmek istiyorum hemen. Kitabı okuduktan sonra Goodreads'ta bir yorumuna denk geldim. Kitabın akışı güzel olup sonunun çok masalsı bittiğine dair. Katılıyorum. Yazar engelli birinin yaşayacağı olayları aktarmıştı. Bundan dolayı üzüldük zaten. Sonu sadece cidden bu Dünya'da birçok kişinin yaşayamayacağı bir sonla bitti. Harbi masalımsıydı. Bu tuhaf geldi. Ama sonra düşündüm ki yazar "gerçekte zorbalık görenlerin bazıları intihar ediyor, bazıları ölümüne psikolojik sorunlarla baş etmeye çalışıyor, diğerleri düzelmiyor ve döngü böyle devam ediyor" diye düşünüp "madem böyle bende kitabımı olumlu bitireyim ve 'bakın! böyle de sonlandırabilirsiniz, her şey sizin elinizde'" demiş olabilir.

2 yorum:

  1. Bu kitabı eski bir arkadaşıma hediye etmiştim, henüz okumadım ama listemde olan bir kitap. :) Bu arada 3 ana başlıkta kitapları yorumlaman harika! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sende en kısa zamanda alıp okumalısın, filminin vizyona girmesine de çok az kaldı hem. Gerçi sinemada izlenecek türden bir film mi emin değilim, evde de izlenebilir. Görsel efektli filmleri sinemada izlemeyi yeğliyorum. o.o Ve üç ana başlıkta ele almamı beğendiğin için çok mutlu oldum ^.^

      Sil