29 Ekim 2017 Pazar

Parazit || Kitap Yorumu (Parazit #1)


Adı: Parazit
Yazar: Jessica Shirvington
Orijinal Adı: Disruption
Sayfa Sayısı: 368
Benim Puanım: 4.00

İki Hayat Arasında'nın yazarından, teknolojinin günlük hayatımızda giderek yaygınlaşan kullanımını sorgulayan sürükleyici ve heyecan dolu bir distopya.


Ya bir mikroçip mükemmel eşinizi bulabilseydi?

Peki ya, bu mikroçip size ve sevdiklerinize karşı kullanılabilseydi?


Dokuz yıl önce Mercer Şirketi hayatı kolaylaştırmak adına bir yol geliştirdi. Başta akıllı telefonların evrimleşmiş versiyonları olarak ortaya çıkan M-Bantlar, sekiz yıl içerisinde zorunlu hale geldi. Artık M-Corp sağlığınızı, sosyal durumunuzu ve aşk hayatınızı kontrol altında tutuyordu. Sadece üç negatif sonuç alma hakkınız vardı, sonra hayatınızı mahvediyorlar, sevdiklerinizi elinizden alıp onları yeraltına, kimsenin bir daha onlardan haber alamayacağı bir yere götürüyorlardı.

İki yıl önce Maggie Stevens, en sevdiği insanlardan birisinin alınıp götürülmesini izledi ve bu olay tüm dünyasını altüst etti.

Şimdiyse onlara karşı savaşmaya hazır. Henüz bunu bilmiyorlar ama Maggie, M-Corp'un en büyük kâbusu. Mercer imparatorluğunun varisi Quentin Mercer da Maggie'nin planının kilit noktası. Ancak iki yıldır üzerinde çalıştığı tehlikeli planın parçaları yerine yavaş yavaş otururken Maggie'nin hesaba katmadığı gerçekler, dünyasını bir kere daha altüst etmek ve uğruna savaştığı her şeyi yok etmek için kuytuda bekliyorlar.

Bozulan sözlerle dolu bir dünyada Maggie'nin tutması gereken sözler en can yakıcı olanlar olabilir mi?


"Bu harikulade kitap ayaklarımı tamamen yerden kesti. Kesinlikle bağımlılık yaratıcı."
-Ya Midnight Reads-

"Heyecan verici, şaşırtıcı ve sürükleyici. Parazit'i elinizden bırakamayacaksınız."
-Booknut101-


Konudan da gördüğünüz üzere Maggie adlı kız karakterimizin ağzından okuyoruz kitabı.
Ben yazarın dilini gerçekten seviyorum. İki Hayat Arasında kitabında beni ilk 100 küsür sayfada zorlamış olsa da sonrasında beni kendine çekmişti, kitabı bırakamadan devam ettirmiş sonunda da çok kötü olmuştum. Bu kitapta daha iyi bir iş çıkarmış kendisi. Dilinde bu sefer hiç zorluk çekmeden okudum. Gayet akıp gitti. Dil konusunda sıkıntı çekmeyeceğinizin garantisini verebilirim.
Konuya gelecek olursam, şahsen okuduğum distopik kitapları göz önünden geçiriyorum da, dünyayı genel olarak zaten biri yönetir haline gelmiş oluyor. Ve baş karakterimiz bu diktatörlüğü ortadan kaldırma çabasına giriyor. Bu kitapta kısmen "ortadan kaldırma" olayında. Kurgu olarak farklı mı diye düşünüyorum, evet farklı. Dünya'da kendini sen değilde başkasının yönlendirdiğini düşünsene. Bir alete göre eş seçiyorsun, bir alete göre suçlu ya da suçsuzsun. Bir alete göre tüm hayatın şekilleniyor. Böyle bir kurgusal kitap okumadım arkadaşlar. Siz okuduysanız ve öneriyorsanız kesinlikle yoruma ya da Instagram da bana mesaj atın. Seviyorum böyle kurguları.
Klişe gelebilecek bazı kısımlar var. Bu konuda bir gidip geliyorum. Kitabı iyi mi yaptı kötü mü?
Bence ne kadar klişe görünselerde kitabı kötü yapmadılar. Tam tersi sürükleyen, merak uyandıran kısımlardı. Karakterlere bağlanmamızı sağladı. Özellikle Quentin... Ah be yavrum. Böyle saf ama güçlü karakterleri çok seviyorum. Bana özellikle Kurucunun Kızı'ndaki Bishop'u hatırlattı. SEVİYORUM SİZİ KARAKTER GİBİ KARAKTERLER. Sırf Quentin için okunur bile derim. 
Sonuna değinmek istiyorum. Merak etmeyin Spoiler falan içermeyecek bu kısım. Arkadaşlar, sonu ef-sa-ney-di! EFSANE. Şu an ikinci kitabı okumak için sabırsızlanıyorum. Bir an önce sayfalarını hızlı hızlı çevirip okumak ve asıl sonunu öğrenmek istiyorum. Gerçi ikinci kitabı yani Panzehir için yorumlar pek olumlu değil ama bakalım, kötü mü iyi mi okuduktan sonra karar vereceğim ama kimse bir değil, değil mi? 
Evet sonunda bir haftadır beklettiğim yorumu girmiş bulunmaktayım. Bir oh çekebilirim. Gerçekten bir anda ne yazacağım diye düşünürken buluyordum kendimi. Umarım aktarabilmişimdir her şeyi.
Yazarın bu serisini, Panzehir'i okuduktan sonra kesin olarak önereceğim ya da önermeyeceğim ama bilin ki ben bu ilk kitabını aşırı severek okudum. Ve gönül rahatlığıyla söylüyorum ki yazarın İki Hayat Arasında kitabını öneririm. Öneriyorum. Alın. Bilmeyenlere söylüyorum İki Hayat Arasında seri değil. Hatta linkini bırakayım da bir göz atın. > tıkla.
İki Hayat Arasında yorumum için > tıkla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder