24 Aralık 2017 Pazar

Kızıl Tepe || Kitap Yorumu (Red Hill #1)


Adı: Kızıl Tepe
Yazar: Jamie McGuire
Orijinal Adı: Red Hill
Sayfa Sayısı: 376
Benim Puanım: 3.00




Âşık Olduğunuz Kişiyi Hayatta Kalmak İçin Öldürmek Zorunda Olduğunuzu Bilseniz Ne Yapardınız? 

İki kızını yalnız başına yetiştirmek için çabalayan Scarlet; evli olsa da âşık olmanın ne demek olduğunu unutmuş, tek yaşama nedeni küçük kızı olan Nathan ve tek derdi kız kardeşi ve erkek arkadaşlarıyla yapacakları hafta sonu kaçamağı olan üniversiteli bir genç kız olan Miranda… Dünyayı etkisi altına alan bir salgın patlak verdiğinde bu üç kişinin hayatı beklemedikleri şekilde kesişir ve artık tek amaçları vardır: Bu yeni ve acımasız dünyada hayatta kalabilmek.

"Sürükleyici bir kıyamet sonrası hikâyesi… McGuire etkileyici detaylar ve güçlü karakterlerle başarısını bu türde de kanıtlıyor."  
- Booklist-

"Ürkütücü, sürükleyici ve son derece gerilimli."  
-Closer Magazine-
(Tanıtım Bülteninden)


Öncelikle çok fazla zombi sever değilim. Zombi filmi veya dizisi izlemişliğim azdır. Ne şekilde yorum yapacağım bilmiyorum, zombi severler beni taşlamasın.

Zombi kitabı olduğunu öğrendiğimde aslında heyecanlanmıştım çünkü şu ana kadar okuduğum kitaplarda salgın varsa şayet o salgın zombi salgını değildi. İnsanlar hasta olup ölüyorlardı ama zombiye dönüşmüyorlardı. Bu okuduğum ilk zombi kitabı oldu.

Kitap ilk başlarda gayet hoştu. Salgının başlangıcıydı ve salgının ilerlemesini okuduk. İlk olarak Scarlet'ın ağzından olayları gördük. Kitapta üç karakter baz alınmış. Yani üç karakterin bakış açısını görüyoruz. Scarlet, Nathan ve Miranda. Bu kitapta hoşuma giden özelliklerindendi.

Her neyse, sonra kitap bi' boş gelmeye başladı. Bildiğim zombi filmleri gibiydi. Az izlememe rağmen hemde. Değişik bir olay olmuyordu. Sadece Miranda adlı karakterin anlatıldığı kısımlar bu süre zarfında beni tatmin etti. Heyecanlı tek yer Miranda'nın bölümleri oldu belli bi' sayfa boyunca.

Arka kapak yazısında da yazdığı için diyorum bu üç karakterin yolları bir şekilde kesişiyor. İşte o kesiştiği kısımda olaylar artıyor ve kitap heyecanlı hale geliyor. Hiç beklemediğim karakterlerin ölüyor oluşu çok koydu yalnız. Hani gerçekleşen o sayfayla bakışıp durdum o an. Anlamadım bile. Bu konuda yazarı tebrik ederim. Karakter harcama konusunda yazarlar efsane ilerliyor.

"Hepimiz neler yaşanacağını bilecek kadar dünyanın sonu filmi izlemiştik: Nüfus iyice azalana dek büyük bir kargaşa ve katliam yaşanacaktı. Ondan sonra da yürüyen ölüler yiyecek bir şey bulabilmek için şehirlerden çıkmaya başlayacaklardı ama biz de o zamana dek yerleşmiş ve zombi öldürme sanatında ustalaşmış olacaktık. İlk önce önümüzdeki birkaç haftadan sağ çıkmalıydık."

Ama bence kitapta ne kadar üzülsekte kitabı heyecanlı kılan kısımda karakter harcama olayı olabilir. İstisnalar var tabii ki.
Kitabı nasıl bi' sona bağlayacak diye düşünüyordum ve gayet yerinde bi' sonla karşılaştım. Goodreads'ta yan kitabı olarak görünen bi' kitap var, Among Monsters. Emin değilim ama kitapta Scarlet'ın iki kızı da belirsiz kişiler. Büyük olasılıkla onların yaşadıklarını anlatıyor. Aslında çevrilse güzel olur çünkü ben aşırı merak etmiştim.

Kitapta beni sinir eden bi' kısım vardı. Spoiler kısımda bahsetmek istiyorum. Scarlet hakkında.
Ayrıca Goodreads'ta yorumlar gayet olumluydu sanırım bundan ötürü beklentimi yükselttim ve sanki karşılamadı. Çok daha iyi kitaplarla tanıştığım için ne kadar zombi kitabı olmasalarda kıyaslama yapma ihtiyacı duyuyor beynim.

Zombi severler kitabı sevebilir, gayet zombilerle dolu heyecanlı bir kitaptı ama sizin beklentinizi yükseltmek istemiyorum. Birkaç sene önce elime alsaydım belki bağrıma basardım.

Kitabın sevdiğim ikinci özelliğide dili. O kadar akıcıydı ki. Bi' an yazarın diğer kitaplarını da okusam mı diye düşünmedim değil. Gerçekten dili çok güzeldi. Hatta Araf serisi elimde var. Arkadaşımın ama bi' gaza gelip okuyabilirim. Neden olmasın?

Ha, belirteyim kitabın içinde ilginç bir şekilde 1-2 defa +18'lik olaylar var. Rahatsız olanlar için diyorum. Gerçi bende rahatsız olanlardanım ama genel bi' şekilde zombi kitabı olduğu için o kısımları görmezden geldim, gelebiliyorum.

Batıya 11 no'lu yola
Giderken cennete
Kuzeye 123 no'lu yola
Bir iki üç! Bir iki üç!
Deyip
Geçiyoruz sınırı
Çünkü
Biliyoruz emiri
Eminiz
Beyaz kuleden sola döneceğimize.
Annem doktorun duşunu temizlesin diye.
Mezarlıktan sola
Korkmayalım diye kol kola
İlk sağa!
Çok yaşa!
Geldik
Kızıl! Tepe! Yolunaaaaaaaaa!

Instagram > gladerbook
Goodreads > gladerbook


SPOILER

Scarlet için söylemek istediklerim şunlar;
Kızları yanında olmayabilir ama gelecekleri ümidiyle resmen herkes öldü. Scarlet yüzünden. Allah'tan sonunda kızları geldi de ölümleri boşa gitmedi. Gerçekten kızlar en sonda çıkmasalardı Scarlet nefretliğim olurdu. Gayet severken bi' anda sinir olmaya başladım. Halen ne düşündüğümü bilmiyorum Scarlet hakkında, sevip sevmemek arasında gidiyorum.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder