16 Ocak 2018 Salı

Hachiko || Kitap Yorumu



Adı: Hachiko
Yazar: Lesléa Newman
Orijinal Adı: Hachiko Waits
Sayfa Sayısı: 128
Benim Puanım: 4.00


Bundan 100 yıl kadar önce, bir köpekle bir profesör arasında, sonraları tüm dünyayı derinden etkileyecek bir dostluk başladı. Fakat bu dostlar, profesörün ölümüyle kısa süre sonra ayrılmak zorunda kaldı. Peki bir köpeğe ölümün ne olduğunu anlatabilir misiniz? Elbette hayır. İşte Hachiko da bu yüzden, en yakın dostunu yaklaşık 10 yıl boyunca bekledi. Hem de her gün, aynı saatte ve aynı yerde.
Köpekler, yüzyıllardan beri insanların en sadık dostlarıdır. Ancak bazı dostluklar, filmlere ve kitaplara konu olacak kadar büyük izler bırakmıştır hafızalarda. Sahibini yıllarca, sabırla beklediği tren istasyonuna heykeli dikilen Hachiko’nun hikâyesi, genç yaşlı demeden tüm kalpleri ısıtacak türden.

Hachiko bize hiçbir zaman vazgeçmemeyi öğretti.
Bize sadakati ve bağlılığı öğretti.
Umudu ve inancı öğretti.
Sabrı ve sorumluluğu öğretti.
Ama hepsinden öte,
Hachiko bize arkadaşlığın gerçek anlamını ve
Sevdiklerimizi asla unutmamayı öğretti.
Teşekkürler, Hachiko.


Hachiko bir anda elime aldığım ve bir anda okuma isteği duyduğum bir kitap oldu. Başta filmi olduğundan haberim yoktu, film konusunda pek iyi değilimdir. Kitabın son sayfasında filminden bahseden bir sayfa mevcut ve zaten Instagram üzerinden bana söyleyenlerde oldu.
Konusundan bahsetmeyeceğim arka kapak yazısı kitabı ayrıntılı bir şekilde anlatıyor ve anlatıyor olması hiç sorun değil. Kitabı okurken detaylara inip Hachiko'yu tanımak harikaydı ve olay o zaten. 

Gerçekten yaşanmış bir olay olması zaten insanı hayrete düşürüyor, tüylerinizi diken diken etmesine sebep oluyor. Bu olayın 1924 yılında geçmiş olması da beni kitaba sıkı sıkı bağlayan başka bir sebep. Böyle deyince tarihi olayları, tarihi çok seviyormuşum gibi görünüyor ama hayır, tarih seven biri değilim. Sadece böyle anılar beni benden alıyor o kadar fakat harbi sevmek isterdim.

Düşünsenize size sadık bir köpeğiniz var ve siz öldüğünüzde sizi 10 yıl bekleyen bir köpek bu. Tüyleriniz diken diken olmuyor mu? O kadar tatlı ve masum ki.

Ve yapmak istediğim şeyler arasına Japonya'ya gidip Shibuya İstasyonu'nda Hachiko'ya selam vermek var artık.

Filmine gelecek olursam, aslında izlemeden önce filmini daha çok seveceğimi düşünmüştüm kitaba göre çünkü kitapta birçok şey kendini tekrara almıştı. Sıkmıyor tabii ki olması gereken oydu ama film görsel olduğu için daha kısa sürede ve farklı şekilde gerçekleşir diye düşünüyordum.
Ve evet, farklı şekilde gerçekleşti olaylar, kitabında daha farklıydı ve bence kitapta kurgulanan hayali karakterler filme göre daha güzeldi. Ayrıca filmde gereksiz bulduğum ve aslında şoke eden iki sahne vardı. Böyle bir kitabın uyarlandığı filminde böyle sahneleri görmeyi beklemiyordum çünkü çok rahat çocuklara önerebileceğim bir kitap Hachiko ve "neden o sahneler var ki?" dedirten bir film var ortada.
En sonunda hüngür hüngür ağlamaya hazır olacağınız bir kitap ve film mevcut. Filmde daha çok ağladım tabii, hepsini görselliğine veriyorum. Hayatımda unutmayacağım bir kitap oldu Hachiko ve okumamı sağladığı içinde yayınevine çok teşekkür ederim.
Gönül rahatlığıyla her yaşa uygun bir kitap olan Hachiko'yu herkese öneriyorum. Kalbiniz kırık bir şekilde 1 saat içinde okuyup bitireceksiniz. Okul yolumda okudum, yolda çok güzel gitti fakat benden daha da sulu gözlü iseniz yolculuğunuzda okuyun diyemem, sonra bana sövmeyiniz.

Okuduğunuz içn teşekkür ediyorum ve bolca iyi günler diliyorum güzel insanlar. Güzel günleriniz olsun. Aman ha, salgın var kendinize bolca dikkat edin.

Instagram > gladerbook
Goodreads > gladerbook














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder