11 Temmuz 2016 Pazartesi

Mara Dyer Üçlemesi - Yorumum (Mara Dyer Trilogy)


Günler geçtikte seri hakkında düşüncelerim oturmaya başladı. Bende dedim ki bloğa düşüncelerimi gireyim, el atında bulunsun sonuçta Instagram gibi değil yorum okumak isteyince bloğa girip okumak ya da istediğimizi bulmak daha kolay.

Eksik Parça:
Bu kitabın tam yerinde olduğunu düşünüyorum. Karakterleri bize iyi tanıttığını, sıkmadan her şeyin yerli yerinde olduğunu düşünüyorum. Mara'nın iç ve dış olarak yaşadığı şeyleri bize iyi iletmiş olduğunu, betimlemelerle iyi bir şekilde anlatıldığını düşünüyorum.
Serinin ilk kitabı olmasıyla birlikte en heyecanlı kitabıydı da bence. Evet son 150-200 sayfasından ötürü serinin en sevdiğim kitabı Bıçak Sırtı ama eksiğide fazlaydı Eksik Parça'ya göre.



Konusu: Bir gün uyandığında son birkaç gününü hatırlayamadığını düşün... Mucizevi bir şekilde kurtulduğun kazada tüm arkadaşlarını kaybettiğini, Ailenin yeni bir sayfa açmak için taşınmak zorunda kaldığını, Kendi geçmişinle ilgili senden daha fazlasını bilen bir çocukla tanıştığını, Tüm yaşadıklarından sonra yeniden âşık olabildiğini, Gerçek olması imkânsız halüsinasyonlar gördüğünü, Aklını kaçırdığından endişelenmeye başladığını düşün. Ne yapardın? Mara Dyer işte bu sorunun cevabını öğrenmek üzere…





Bıçak Sırtı: Eksik Parça'dan kısaca bahsederken söylediğim gibi son 150-200 sayfası yüzünden serinin en sevdiğim kitabı oldu. Fazlaca heyecanlı bitti ve "NEREDE BU AKIL ÇIKMAZI?" dedim. Sonunun üçüncü kitabı aratmayacağından korkuyordum doğrusu. İyi oldu bu.
Kitabın yarısına kadar Eksik Parça'nın daha güzel olduğunu düşünmüştüm birçok kişinin aksine.

Bu kitapta sıkan olay şuydu: Mara her defasında aynı yerde uyanıp durdu. Resmen olaylar dön dolaş aynı yere geldi. Hayır neden Michelle? Neden bunu yaptın?
Okurken bu sıktı beni. Artık bir şeyler olsun istedim. Yazar olayları yaysaydı belki üçüncü kitap bile olmazdı ya da 500'e yakın sayfadan oluşmazdı ve bence bu seriyi daha sağlıklı kılardı. Michelle'ın bence hatası buydu. O mükemmel kalemi ve tasvirleriyle uzatarak iyi bir şey yapmamış.
Ama okutuyor okutmuyor değil. Hem de nasıl okutuyor size anlatamam. Okuyup görmeniz lazım. RS'a sokmuyor en azından. Konusu da çok ilgi çekici zaten.
Yalnız Bıçak Sırtı'ndan bahsedeyim derken serinin tümüne kaydım, kendime gelmem lazım.

Demem o ki serinin en sevdiğim kitabı Bıçak Sırtı oldu tabii o sonlar olmasaydı...




Akıl Çıkmazı: 
Jamie! 💕
Tek kelimeyle Jamie yani. Ne tontiş bir karakter o ya. Kitabı baştan sona düşününce şunu demeniz lazım "uzatılmış." Demezseniz olmaz.
Tamam demesenizde olur ki kitap okumaya yeni yeni adım atanlar bunu demeyeceklerdir ne mutlu size yahu.
Ben dedim maalesef. Bıçak Sırtı'nda da demiştim ama bu kitap fazlasıyla uzatılmıştı. Uzatılmış olması sıkmıyor aslında ama olay olmayınca bir yere varmak istiyorsunuz artık. Bir sahne var mesela heyecan dolu, gerilim dolu bir şekilde anlatılabilirken Michelle bunu yapmamış. Bence yapmalıydı. O zaman ne kadar güzel olurdu bi' bilse...
Ama daha yeni adım atmış yazarlığa. Belki Mara Dyer serisinden önce yazıp yazıp bizimle paylaşmadığı yazıları vardır bilemem ama bizimle paylaştığı üçüncü kitabı (diye biliyorum) ve bence ona rağmen seri çok iyiydi.

Ben Michelle'ın çok iyi yerlere ve çok iyi kurgularla karşımıza geleceğine inanıyorum. Ömrüm boyunca kalemini ve bize sunduğu bu karakterleri unutmayacağım.

Ayrıca bildiğim kadarıyla yazarın Noah üzerine kurulu kitabı çıkacak ama serinin yan kitabı gibi olacağını düşünüyorum. Ve bu da seri olacak gibi görünüyor. Seneye yaz ayı gibi çıkacağını umuyorum en azından haberler öyle şimdilik. Ve içimden bir ses olaylar Noah'ın ağzından anlatılacak diyor ama umarım öyle olmaz, ne kadar Noah'a aşık olmuşsam da aynı olayları ondan okumam sıkar. Sadece Akıl Çıkmazı'nı merak ediyorum, onu okurum.

Seri hakkında genel yorumum bu.
Kitap okumaya yeni yeni başlayanlar için tavsiyemdir. Sıkılmadan elinizden akıp gidecek bundan çok eminim.
Çoğunluğu aşk olup içine geriliminde serpiştirildiği kitapları okumayı seven güzel insanlarda alıp okuyabilir, dediğim gibi yazarın kalemi mükemmel olduğundan okurken uzatıldığını benim gibi düşünseniz bile sıkılacağınızı sanmıyorum. 

İlk kitabı e-book olarak okuyup seversenizde alıp devam ettirebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder